I'm still alive! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Veerle Hassel - WaarBenJij.nu I'm still alive! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Veerle Hassel - WaarBenJij.nu

I'm still alive!

Blijf op de hoogte en volg Veerle

30 April 2014 | Suriname, Paramaribo

Haaay poppetjes!

Aller eerst mijn excuses dat het zo lang geleden is dat ik een verhaaltje heb geschreven.. Echt slecht en ik moet het echt beter gaan bijhouden... ;)!

Maar... Alles gaat goed! Afgelopen weken waren lekker rustig tot vorig weekend. Een poolparty hier een afscheidsfeestje daar.. Gewoon mijn 'normale' leven hier in Paramaribo dus;).

Vorig weekend ben ik weer heerlijk de jungle in gedoken (foto's zijn gemaild en staan op fb:)). Het was echt weer een fantastische ervaring! Ik ben naar Avanovero & Blanche Marie geweest. De trip was extra speciaal, omdat Anouk en ik op voorhand wisten dat dit onze laatste gezamenlijke trip zou zijn spijtig genoeg.. Maar daarom hebben we extra genoten!
Heb op de heen weg een kikker op mijn arm gehad, patat gebakken in de middle of nowhere en zo'n 15 uur in de auto gezeten.. Maar het was het waard! Want was wat Avanovero mooi zeg.. We hebben overnacht op een prachtig eiland wat echt gewoon simpelweg genieten was.
De derde dag heb ik voor het eerst van mijn leven in een kajak gevaren. Wat was dat gaaf!! Natuurlijk ook ontzettend spannend met het woeste water rond mij heen, maar door de fijne gids voelde ik me helemaal veilig en goed begeleid! Weer iets om van mijn bucketlist weg te strepen! Verder heb ik die avond ook een kaaiman in mijn handen gehad.. Wat een beest is dat zeg! Haha! Al moet ik toegeven dat ik deze trip veel bijzondere beesten in mijn handen heb gehad.. Boomkikker, kaaiman, slang, tijgermeerval (vis) en een schildpad! Echt zo ontzettend gaaf allemaal!
De laatste dag zijn we naar Blanche Marie geweest.. Wauw.. Daar was ik echt even sprakeloos (ik weet het, dat gebeurt bij mij niet zo vaak;)). De watervallen zijn daar zo ontzettend mooi! Het was helaas wel een hele wandeling om daar te komen met een gebroken/gekneusde kleine teen (pegvogel op trip hoor.. eerste keer verrekte enkelbanden en dit keer won mijn kleine teen het niet van een boomstronk haha). Maar de pijnlijke wandeling was het helemaal waard! Ik ben zelfs nog in het water gedoken waar je een touw vast moest houden, omdat de stroming dus danig sterk was dat ik anders mee genomen werd. Kortom, ik heb ook deze trip weer ontzettend genoten van het o zo mooie Suriname!

Afgelopen weekend was het koningsdag.. In mijn afscheidsboek stond dat ik deze moest gaan missen en dat dat heel vervelend ging zijn.. Sorry jongens, maar ik heb een top koningsavond en koningsdag gehad! 's Avonds zijn we lekker naar PLUS 597 geweest (de lounge waar ik eerst werkte) en was het super gezellig ondanks de mindere muziek! En zaterdag ben ik lekker op een grote boot gaan varen met allemaal leutige Hollanders die wel van een oranje feestje houden:).

Zaterdag was tevens ook moeilijke dag, omdat ik afscheid heb moeten nemen van Tessa en Aafke. Als je hier zo lang zit, ontwikkel je echte vriendschappen en het is moeilijk als ook met hen de afstand zo groot word. Maar gelukkig hebben we het daarna lekker van ons kunnen dansen :).
Oohja, voordat ik het vergeet. Na de die geweldige boottocht ben ik naar het optreden geweest van De Dijk! Jawel, ze traden hier op en het was heeel gezellig! Alleen miste ik hier mijn papa enorm, want nu stond ik in mijn eentje een beetje de nummers mee te blèren omdat niemand anders ze kende.. En ik weet dat mijn vader ook lekker mee had gedaan.. Dus pap, we moeten snel weer een concertje boeken als ik in NL ben :)!

En dan nu het grote moment.. (tromgeroffel graag) .. Gisteren was het zo ver.. Iets vertrouwds en waar ik ontzettend veel van hou is speciaal voor mij gearriveerd in het o zo mooie Suriname! Mijn lieve Petry is hier :). Het voelt zo speciaal dat zij helemaal voor mij hier naar toe is komen vliegen (vooral met haar vliegangst, TROTS!). Het is ook zo leuk om haar mee te nemen in mijn leefwereldje hier.. Door middel van dit blog probeer ik jullie wel een beeld te geven, maar Petry gaat het gewoon echt allemaal beleven :)! Zo leuk! We zijn gister lekker wezen eten bij Zus & Zo en vandaag hebben we alweer lekker geshopt en daarna naar onze traditie spareribs gegeten :). We zijn echt optimaal aan het genieten!
Eigenlijk was het plan vanavond karaoke te gaan zingen.. Maar lieve Petry is er toch achter gekomen dat je best moe kan zijn van de jetlag.. Dus daarom had ik nu alle tijd om jullie weer even op de hoogte te stellen :)!

Nou peeps, ik hoop dat ik zo'n beetje alles heb verteld :)! Ik laat jullie de volgende keer niet meer zo lang wachten, maar ik ben aankomende dagen lekker aan het genieten met en van Petry :)

Tot snel mijn dushi's

Dikste kus!


  • 30 April 2014 - 07:59

    Chantiieee:

    Je hebt dus de tijd van je leven. Super hoor. Lekker genieten. Zeker nu Petry er ook is!!!
    Liefs.. Chantal

  • 05 Mei 2014 - 13:32

    Papa&Karin:

    Hi honnepon, papa wilde ook zo graag bij je zijn die avond! Maar.......dat maken jullie vast en zeker goed als je terug in Nederland bent. Wat een avontuur weer! Je durft zeg. Al die dieren zien lijkt me geweldig, maar dan op meer dan veilige afstand. Wat erg trouwens dat je zo'n pech hebt met je enkel en nu weer je teen. (Voorzichtig hè schat) Maar......... wat een geluk dat Petry nu bij je is!! Ze moet wel veel van je houden, om ondanks naar vliegangst helemaal voor jou naar Paramaribo te vliegen. We hopen dat jullie nog een hele fijne, leuke, gezellige tijd hebben samen! Liefs en dikke X, ook voor Petry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Juli 2014

Time to say goodbye

20 Juli 2014

Holliday with Sanne in SU

08 Juli 2014

Just chill'

26 Mei 2014

Afscheid van m'n dushi's

30 April 2014

I'm still alive!
Veerle

Actief sinds 10 Feb. 2014
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 7213

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: