Holliday with Sanne in SU - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Veerle Hassel - WaarBenJij.nu Holliday with Sanne in SU - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Veerle Hassel - WaarBenJij.nu

Holliday with Sanne in SU

Blijf op de hoogte en volg Veerle

20 Juli 2014 | Suriname, Paramaribo

Dag poppetjes en duifjes,

Hoe gaat het met jullie? Hier gaat alles nog steeds goed..Afgelopen drie weken is Sanne bij mij in SU geweest en hebben geweldige avonturen beleefd!
San kwam aan op zaterdag en hebben de eerste paar dagen nog steeds gewoond in de Wakibasoestraat. Dit was erg gezellig, maar we merkten al wel snel dat één kamer met twee grote koffers en veel spullen niet ideaal was.. Aftellen dus totdat we in ons eigen appartementje konden.
De maandag nadat Sanne aangekomen was, was hier hét feest in SU; 'Lustig'. Wat was dat geweldig zeg! We zijn eerst op een partybus naar White beach gereden, waar het feest plaatsvond,en zijn daarna daar helemaal los gegaan.
De volgende dag was het ook feest in de stad.. Er werd gevierd dat de slavernij al zoveel jaar (volgens mij was het 151 jaar) is afgeschaft. Ook erg gezellig dus!
Die woensdag zijn we verhuisd naar ons appartementje. Wat waren we blij zeg! Het is ook echt ideaal voor ons. Hier konden we makkelijk drie weken uit zitten..
Die donderdag heb ik Sanne kennis laten maken met Havana. Dé uitgaansplek waar iedereen samen komt en wat ik ook zelden gemist heb in mijn zes maanden hier in SU. Al was het misschien die donderdag niet zo'n slim plan om te gaan, aangezien we om 06.00 u zouden worden opgehaald de volgende dag om op trip te gaan..
De trip begon voor mij wat stroef.. Ik had op mijn rechtervoet een muggenbult die raar was gaan ontsteken waardoor heel mijn voet dik werd.. Het moest weer eens niet waar zijn of ik had pech toen ik de jungle inging.. We gingen eerst naar een soort dierentuin in Lelydorp waar ik niet doorheen kon lopen, omdat ik onwel werd door mijn voet (erg jammer anders had ik weer een slang kunnen vasthouden :(). Er ontstond een lichte twijfel of ik wel mee moest gaan op deze trip, omdat ik de groep niet wilde ophouden.. Maar mijn lieve vriend Dion die tevens onze gids was, heeft me meegenomen naar de kliniek in Lelydorp.. Daar werd ik behandeld en heb toen toch besloten om mee te gaan, aangezien ik de eerste dag toch zo goed als alleen maar in de auto zou zitten..
De eerste nacht hebben we onder een karig afdakje geslapen, maar alles was goed voor mij want het regende erg hard en we hingen droog..
De volgende dag ging het al een mini klein beetje beter met mijn voet en zijn we verder gaan rijden. We hebben toen met z'n allen op een geweldig mooie plek voetbal gekeken en zijn daarna doorgereden naar Avanovero.
Hier hebben we ook met volle teugen genoten van de natuur. De dag erna zijn we naar Blanche Marie gereden.. Onderweg kwamen we een Kaaiman tegen die is geschoten door één van de jongens van de groep. Daarna ben ik als held zijn keel gaan doorsnijden, om vervolgens zijn kop achter te laten.
Die nacht hebben we in de natuur geslapen en iedereen op een zeil op de grond. Ik heb als enige in een hangmat geslapen, waardoor ik al gauw de bijnaam ''prinsesje'' kreeg. Ik trok me hier vrij weinig van aan, omdat ik wist dat mijn rug mij erg dankbaar ging zijn dat ik gewoon lekker in mijn hangmatje sliep en niet op de grond. Ook was het fijn dat mijn voet gewoon omhoog kon liggen, omdat mijn zwelling nog niet helemaal over was. Hier hebben we ook genoten van het heerlijke kaaiman vlees, want ik moord natuurlijk niet voor niks..
De laatste dag hebben heerlijk genoten op Blanche Marie.. Ondanks dat ik deze trip al eens gedaan had, bleef het adem benemend.
Uiteindelijk zijn we weer terug gereden naar de stad. Het was dus al met al een geweldige trip. We hadden een erg leuke groep en het was tevens mijn laatste weekend met Dion..
Terug in de stad hebben Sanne en ik echt heerlijk genoten van de vakantie. Veel dagen naar het zwembad geweest en veel gezelschap gehad van de oud-huisgenootjes van de Wakibasoe en mijn lieve Surinaamse vrienden. Zo is lieve Rico hier kind aan huis en zit bijna elke dag hier en hebben we ook Quincy gehad die lekkere pindasoep voor ons heeft gemaakt. Ook Tino en Kevin zijn de laatste weken hier vaak wezen chillen.. Aaii boy.. Wat ga ik deze mannen missen!
Sanne en ik zijn ook twee keer naar hiphop les geweest onder leiding van Kevin.. Wat was dat leuk joh! Ik hou sowieso erg van dansen, dus nieuwe dingen hierin leren was erg leuk om te doen!

Er zijn vast heel veel dingen die ik ook nog met Sanne heb gedaan, maar die ik nu vergeet te vertellen.. Zolang de boodschap maar duidelijk is dat we erg genieten hier en dat gaan we de aankomende twee dagen ook nog zeker doen!

I lobi you,

Brasa veer

  • 21 Juli 2014 - 12:05

    Papa&Karin:

    Hey jungle girls,
    Het is fijn om te lezen dat jullie het goed hebben, zo samen in Paramaribo. Wat een avontuur Sanne! Wel jammer van je voet Veerle. We hopen dat het helemaal geneest, maar dat zal toch wel met antibiotica? Nu ik dit schrijf, zal het niet lang meer duren voor jullie naar Nederland vertrekken. Dus alvast een hele goede reis en we kijken uit naar het moment dat we je weer in levende lijve zien en je kunnen KNUFFELEN! XXXXXXX en ♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡ en DIKKE KUS, ook voor Sanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Juli 2014

Time to say goodbye

20 Juli 2014

Holliday with Sanne in SU

08 Juli 2014

Just chill'

26 Mei 2014

Afscheid van m'n dushi's

30 April 2014

I'm still alive!
Veerle

Actief sinds 10 Feb. 2014
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 7204

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: