Living the good life (part 2) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Veerle Hassel - WaarBenJij.nu Living the good life (part 2) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Veerle Hassel - WaarBenJij.nu

Living the good life (part 2)

Blijf op de hoogte en volg Veerle

25 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Haay lieverds!

Woeh nu mag ik alles vertellen over het afgelopen weekend! Zo vet! Ik weet niet eens waar ik moet beginnen..
Voor degene wie het ontgaan is, ben ik afgelopen weekend op trip geweest naar de Raleighvallen en de Voltzberg. Ik was van vrijdagochtend tot maandagavond op pad.
Vrijdag ochtend moesten we om 8.00 uur verzamelen bij plus 597, waar we eerst werden voorzien van een lekker ontbijtje. Daarna zijn we met twee busjes vertrokken. Het eerste uurtje was prima te doen, een heerlijk geasfalteerde weg enzo, maar daarna werd de weg wat spannender. Het was een lange zandweg met veel hobbels en gaten in de weg. Hebben daar nog een dikke drie uur over gereden. Na de busreis kwam er nog een boortreis van drie uur achteraan. Na de vele stoppen die we hebben gehad, kwamen we in het donker aan op een onbewoond eilandje. Hier zouden we de eerste nacht overnachten, wat ik stiekem best spannend vond! Maar omdat we met een erg leuke groep waren en drie geweldige gidsen bij ons hadden, ontnam de angst en namen het genieten en de kick toe. Na een heerlijke maaltijd heb ik lekker mijn hangmatje tussen twee bomen opgehangen. Met mijn roze hangmat en roze klamboe, ben ik toch nog een beetje thuis haha.
Daarna heb ik nog lekker op het strand gezeten bij de groep en heb ik nog gekeken hoe een vis werd gevangen en uiteindelijk in de mond ging van de gidsen, back to basic dus!
Toen ik naar bed ging kwam het.. Op een boom naast andere hangmatten zat een vogelspin, aaaargh! Dus ik was best bang toen ik daar een eindje verderop in mijn eigen hangmat moest gaan liggen.. Wist ik veel wat daar allemaal zat! Maar lieve gids Dion kwam mee naar boven en stak een vuurtje bij onze hangmatten aan om de beesten weg te houden. Verder heeft hij mijn klamboe helemaal voor me dicht gemaakt, zodat er niks naar binnen kon. Ik moet zeggen dat ik me erna erg veilig voelde :). Rond 4.30 uur werd ik wakker van een heel onwerkelijk geluid. Aan de andere kant van de rivier waren brulapen die zich goed lieten horen, wat een geluid! Maar wat was ik aan het genieten zeg! Het leek net alsof ik sliep in de dierentuin met deze geluiden en dieren, maar dan zonder hekken uiteraard haha.
In de ochtend kwam Dion naar me toe en vertelde dat de boom naast mijn hangmat boom een nest van vogelspinnen had.. Wat fijn dat ik dat wist haha! Maar ik heb echt heerlijk geslapen:)!
Zaterdag zijn we doorgevaren naar de Raleighvallen. Hier was een resort waar we onze hangmatten onder een afdak konden hangen, wat erg fijn was aangezien het nogal wat geregend heeft het afgelopen weekend. Maar goed, we hebben vrijdag nog wel lekker kunnen zwemmen in het water wat geweldig was (foto's komen op FB). Daarna zijn we uit het water gegaan en hebben we ons klaar gemaakt voor een wandeltocht door de jungle! En wat denk je.. de eerste toen minuten ga ik gelijk door mijn enkel.. Maar eigenwijs wat ik ben, besluit ik gewoon door te lopen, omdat ik dit avontuur niet wilde missen! Maar helaas, op het einde van de tocht ga ik nogmaals door dezelfde enkel en liep verder met tranen in mijn ogen. Eenmaal terug zag ik gelijk dat het weer de aanhechting van mijn enkelbanden waren en ik baalde enorm. Ik zou namelijk de volgende dag de Voltzberg gaan beklimmen, maar met deze enkel zou dat niet lukken. Zucht!
Maar om niet alles te missen ben ik samen met drie anderen en Fred (gids) op kaaymannen jacht geweest. Na heel lang wachten hadden we nog niks gevangen, maar gelukkig zagen we daar een tapir (zoek het even google op als je niet weet wat het is haha, want dit beest moet je zien!). Toen de tapir klaar was met baden, knalden wij hem gewoon neer. Jawel, de bootsman heeft de tapir doodgeschoten haha! We hebben hem uiteraard meegenomen op uiteindelijk te slachten.
Op de laatste vijftig meter toch nog een kaayman gevangen en ik heb hem geaaid haha.
Zondag was een heerlijk chill dagje. De ene helft van de groep was de Voltzberg aan het beklimmen en de andere groep was mee om de tapir te slachten. Alleen Aafke, Anouk en ik waren er nog en hebben lekker spelletjes gespeeld. Ondertussen kwam de medicijnman en die heeft mijn voet drie kwartier gemasseerd. Daarna heeft hij met verhitte bladeren mijn voet ingewikkeld. Tijdens de massage op de pijnpunten rolden de tranen over mijn wangen, maar verder was het erg lekker.
Aan het einde van de middag ben ik nog meegegaan naar een zandbank om piranha's te vangen.Helaas ben ik hier ook nog eens uit mijn broek gescheurd, dus ik had niet echt mijn weekend haha! Toen we terug waren bij het resort hebben we heerlijk een bbq aagestoken (een kampvuur dus haha) en heb ik piranha en tapir op, wat een feest en wat was het lekker zeg!
De tweede groep (met al mijn vriendjes en vriendinnetjes) ging zondagnacht de Voltzberg beklimmen om op de top de zonsopgang te zien. Natuurlijk baalde ik dat ik niet mee kon door mijn enkel, maar doordat ze erg vroeg waren weggegaan heb ik ze gelukkig niet lang hoeven missen. Ik heb gewoon lekker uitgeslapen en ontbeten en gedouched en niet lang daarna kwamen ze alweer terug.
Maandag stond in het teken van terug naar huis gaan, maar wat heb ik weer gelachen. Op de boot zaten Don (gids), Tessa en ik op een veel te klein bankje met zijn drietjes, lekker knus haha. Op een gegeven moment zagen we een bui aankomen, maar dan echt letterlijk. Je zag een paar meter verder de regen keihard uit de lucht vallen. We hadden even de boten voorzien van zeilen waar we droog onder konden zitten. Wat een avontuur weer!

Echt jongens met een verzwikte enke, gescheurde broek en vleermuizen die vast zaten in mijn klamboe toen ik net wakker werd (had ik nog niet verteld maar aaaaah haha) heb ik echt een top weekend gehad! Dit was mijn eerste trip, maar zeker niet mijn laatste. De gidsen die zo fantastisch waren en echt alles wisten hebben het voor mij echt afgemaakt. Ik heb een andere kant van mijzelf leren kennen (vierdagen zonder make-up of elektronica) die mij erg goed is bevallen :).

Tot snel lieverds, ik denk aan jullie :)!

Dikke kus xxxxxxxxxxxxxxxx

  • 26 Maart 2014 - 20:31

    Do:

    Klinkt egt helemaal geweldig meis!! En wat un veerle acties whahaha geniet lkkr!! XX

  • 26 Maart 2014 - 20:32

    Do:

    Klinkt egt helemaal geweldig meis!! En wat un veerle acties whahaha geniet lkkr!! XX

  • 26 Maart 2014 - 20:32

    Do:

    Klinkt egt helemaal geweldig meis!! En wat un veerle acties whahaha geniet lkkr!! XX

  • 27 Maart 2014 - 21:06

    Freya & Guinevere:

    WOOOOOOWWWWW !!!! Wat een geweldig verhaal ! Je kunt het zo leuk vertellen, zie het allemaal voor me ! Het is echt fantastisch dat je zo openstaat voor wat er daar op je afkomt en dat je gewoon naast een vogelspinnennest hebt geslapen bleeeeeeeeeeeeehhhhhhhhhhhhh ik zou het uitgegild hebben !!! Veel plezier nog daar en zie graag je volgende verhaal tegemoet.

  • 29 Maart 2014 - 09:06

    Papa&Karin,:

    Hey lieverd, wat een spannend avontuur! En wat een lef, om gewoon lekker te gaan slapen tussen de wilde bush dieren. We vinden het super dat je al zoveel gedaan en meegemaakt hebt in Suriname. Echt Veerle: live life to the max! Maar.....we missen je wel hoor. Gelukkig kunnen we skypen, maar een echte knuffel is toch het allerfijnst. Love you, Papa&Karin xxxxxxxxxxxxxx

  • 31 Maart 2014 - 21:41

    Corine:

    te gek wat een belevenissenxxx mi goedoe

  • 09 April 2014 - 19:31

    Jeroen En Nikki:

    Jammer dat ik je niet meer gezien heb,leg het je nog wel uit! Nou geniet van een leuke tijd alle liefs Jeroen en nikki

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Juli 2014

Time to say goodbye

20 Juli 2014

Holliday with Sanne in SU

08 Juli 2014

Just chill'

26 Mei 2014

Afscheid van m'n dushi's

30 April 2014

I'm still alive!
Veerle

Actief sinds 10 Feb. 2014
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 7205

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: