Zoveel overeenkomsten en toch zoveel verschillen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Veerle Hassel - WaarBenJij.nu Zoveel overeenkomsten en toch zoveel verschillen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Veerle Hassel - WaarBenJij.nu

Zoveel overeenkomsten en toch zoveel verschillen

Blijf op de hoogte en volg Veerle

14 Februari 2014 | Suriname, Paramaribo

Beste lieverds,

Allereerst wil ik jullie bedanken voor de leuke reacties op mijn vorige reisverslag :). Dat motiveert me wel om dit echt bij te houden.. Ook omdat ik geen dagboek mens ben, maar dit uiteindelijk ook leuk is om terug te lezen (hoop ik haha).
Zoals mijn titel luid, heb ik ook een aantal overeenkomsten gevonden tussen Paramaribo en Roosendaal. Om te beginnen.. Thuis zette ik de kachel aan op 21 graden en hier zet ik de airco aan op 21 graden.. Hilarisch toch?
Verder staan die mooie kerk van de kade - weet de naam even niet meer- hier ook, maar dan van hout en met geel en blauw (ja papa, ik heb hem gezien :D). Verder zijn de katers hier net zo erg als in Roosendaal, echt een tegenvaller haha!De verschillen ga ik uiteraard niet allemaal benoemen ;).

Ik heb me de afgelopen dagen weer prima vermaakt. Ik ben eventjes door de stad heen gelopen met Tom.. Je kijkt echt je ogen uit hier.. Geweldig! Over het algemeen zijn de mensen erg vriendelijk en zijn altijd bereid je te helpen :). Woensdagavond ben ik samen met Marleen en Anouk (huisgenootjes van mij) en met mijn studiegenoten lekker gaan eten bij ZUS&ZO, het was heeeerlijk! Helaas spotte ik een haar op mijn bord.. Maar... Na een paar keer kokhalzen en vieze boertjes te laten, heb ik mezelf overheen gezet en door gegeten.. Goed he :D? Verder wel aangegeven bij het personeel en ik kreeg 100 keer sorry.. Dus dat zit wel goed :).
Gisterochtend heb ik mijn nette jumpsuit aangetrokken en ben ik samen met Sanne een kijkje gaan nemen bij Dienst Jeugdzorg. Wat mij allemaal verteld is, zegt mij dat het een erg leerzame en heftige stage gaat worden. Ik ben echt klaar voor deze uitdaging :)! Eenmaal thuis ben ik nog met jumpsuit aan met Anouk boodschappen gaan doen.. Later die middag zijn we gaan zwemmen.. En raad eens? 's Avonds zag je precies mijn jumpsuit zitten van dat eventjes boodschappen doen in plaats van mijn bikini.. Fail.. :(.
Over falen gesproken.. Ik had gister zo'n leuke outfit in gedachten voor mijn eerste stapavond, krijg ik een appje van Manon ''je mag geen korte broek en slippers aan, Havana is netjes''... Laat ik nou net geen ''jurkschoenen'' bij hebben.. Dus ik kom aan bij de Lounge (super chille plek waar iedereen naar toe gaan voor Havana) met een mooi zwart jurkje maar met mijn panter Vans eronder.. Fail.. En geloof me.. Dat heb ik te horen gekregen ook.. En nog wat.. Iedereen stond daar in korte broek, dus had ik mijn coole outfit gewoon aan kunnen houden, thnx Manon :p!

Vanuit de Lounge zijn we vertrokken naar Havana.. Het is echt een bijzondere plek joh.. Het is op het dak van een gebouw.. Dus eerst eindeloos trappen lopen... Ik was kapot toen ik boven kwam haha. Maar de sfeer is er echt te gek! Stagiairejagers hebben bij mij gelukkig niet veel geprobeerd, al moet ik zeggen dat ik ook weinig aandacht voor hen had want... WAT EEN MUZIEK <3! Echt zo geweldig, I love it!
Buiten heb ik wat staan kletsen met Huggy (eigenaar Lounge) en een vriend van Huggy.. Uiteindelijk vroeg die vriend van Huggy (toen Huggy weg was) of ik hier ook wilde gaan werken.. Dus ik vertelde heb dat ik dat heel graag zou willen, maar dat niemand van de stagiaires dat doet hier... dus dat ik niet goed wist waar ik een baantje zou moeten vinden.. Hij stelde voor om het gewoon bij Huggy te proberen.. Dus na een paar minuten en biertjes (ja Sanne & Petry.. zo'n avond was het) heb ik het aan Huggy gevraagd en hij was er blij mee! Donderdag mag ik al proefdraaien en in maart begint er een bartendercursus waar ik aan deel mag nemen als Huggy en ik beide tevreden zijn over mijn werkzaamheden. Echt helemaal top vind ik het!Sommige van ons verklaarde me voor gek.. Omdat ik 14 SRD per uur ga verdienen (3.30 euro). Maar kennelijk is het onvoorstelbaar dat ik geen baantje wil om rijk te worden, maar om echt mee te kunnen draaien in de maatschappij. En ik moet dan tot 1.00 uur werken en kan samen met het personeel naar Havana toe, want dan is het daar ook pas leuk.. Heb ik gelijk stapgeld haha ;)
Ik ben er dus erg blij mee -mits donderdag bevalt- om te werken bij de Lounge. Wie had dat gedacht... Nog geen week hier en al een baantje haha!

Ik ga even verder chillen want... Ik lag om 6.00 uur in bed.. en om 9.00 uur klopte de schoonmaakster aan.. En dat deed zeer kan ik ik je vertellen.. Ik kon daarna wel verder slapen in een heerlijk schone kamer en een schoon bed :). Maar goed.. Ben echt gaar haha... Maar vanavond weer feesten, want het is Valentijnsdag! Echt een happening hier, dus kan ik niet aan me voorbij laten gaan natuurlijk haha!

Tot snel en.... no spang he :)

Liefs, xxxxx

  • 14 Februari 2014 - 19:00

    Nim Jongkamp:

    Heey veertje super leuk om te lezen dat je nu al zoveel fun hebt. Geniet maar lekker van die maanden wereldse ervaring xx nim

  • 14 Februari 2014 - 22:53

    Sebastien:

    Wow Veer!
    Wat een geweldig verslag. Jij weet jouw enthousiasme zo goed over te brengen, dat het net lijkt alsof het nu ook hier in NL zo zonnig en relaxt is (terwijl het tegendeel waar is) ;-)

    Geniet van alles wat je nog te wachten staat en ik kan niet wachten tot je volgende verslag!

    XxX have fun!

  • 17 Februari 2014 - 19:11

    Chantiiee:

    Leuk Veer om zo mee te lezen wat je doet!
    Leuk stukje ook, jij vermaakt je wel!!

    Ben benieuwd naar je volgende avonturen!!

    Liefs!

  • 25 Februari 2014 - 12:39

    Corine:

    Ha meidje,

    heel leuk en levendig. Blij te zien dat je daar herzelfde doet als thuis. Super van je baantje

    XXX mi goedoe van mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Juli 2014

Time to say goodbye

20 Juli 2014

Holliday with Sanne in SU

08 Juli 2014

Just chill'

26 Mei 2014

Afscheid van m'n dushi's

30 April 2014

I'm still alive!
Veerle

Actief sinds 10 Feb. 2014
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 7202

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: