Vertrek - Aankomst - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Veerle Hassel - WaarBenJij.nu Vertrek - Aankomst - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Veerle Hassel - WaarBenJij.nu

Vertrek - Aankomst

Door: Veerle

Blijf op de hoogte en volg Veerle

10 Februari 2014 | Suriname, Paramaribo

Hallo lieverds,

Ja.. Hier ben ik nu, in zonnig (met af en toe een druppel) Paramaribo. Ik had van te voren niet kunnen indenken dat het afscheid me zo zwaar zou vallen.
Ik heb vorige week zaterdag nog een prachtig feest gehad met mijn lieve vriendinnen en mijn laatste week stond ook volledig in het teken van afscheid nemen.. Zo heb k afscheid genomen van mijn lieve collega's, vrienden en familie.. Ik moet eerlijk bekennen dat ik, toen ik op Schiphol door de duane ging, ik even zo iets had van ''waarom wil ik dit''. Gelukkig waren deze gedachten snel weg toen ik mijn mede reisgenoten ook met betraande ogen zag en we samen verder liepen..
De vlucht begon al gelijk op z'n surinaams.. Anderhalf uur vertraging haha! Maar ach.. Wat kon mij het schelen? Ik zat er in, met de bestemming Paramaribo! Chantal zat gezellig naast me, maar daar naast zat echt een vervelende man... Niet dat hij nou zo onaardig was ofzo, maar die lucht die er vanaf kwam... Vooral toen hij lekker ging winden werd het soms gewoon ondragelijk om ernaast te zitten, vooral omdat ik niet even een raampje open kon zetten ofzo :p.
Maar desondanks ben ik drie films en een dutje later aangekomen te Paramaribo.. En toen was het weer van de ene rij naar de andere.. Maar wat fijn was het om Manon te zien bij de uitgang zeg!
Lekker op het gemakske zijn we naar mijn huis gereden.. Er zaten al heel wat gezellige mensen buiten in de tuin, dus ik kreeg gelijk een warm ontvangst! Maar helaas was ik zelf wat minder gezellig en had ik echt behoefte aan wat tijd voor mijzelf en besloot tijdig naar mijn kamertje te gaan..
Wat heb ik de eerste nacht heerlijk geslapen zeg! Geen stress meer, alles was al gelijk ''no spang''. Tevens werd ik wakker met een berichtje van Manon of ik wilde lunchen met de nieuwe groep.. Natuurlijk wil ik dat! Eten en gezelligheid.. wat wilt een mens nog meer ;).
Na de lunch zijn we in een kleiner groepje van acht mensen door het palmbomenpark.. waar serieus een beeld staat van een klein jongetje met soortgelijke tekst eronder dat je kinderen niet in de koelkast moet stoppen omdat zij dan kunnen stikken.. Hoe hilarisch is dat! Het was wel alleen opgedragen aan het surinaamse volk.. ik weet niet of dat wat zegt, haha! Maar we liepen dus door het palmbomen park naar de waterkant.. Daar hebben we heerlijk op een terrasje gezeten en genoten van de gezelligheid en de zon (jawel ik deed dit allemaal in short en hempje ;))! Aangezien het zo gezellig was en we om 19.00 uur weer op de borrel moesten zijn, besloten we dat we maar gelijk met z'n alle uit eten gingen.. Wat een feest zo mijn eerste dag! Daarna ben ik naar mijn eerste feestje geweest hier, het was meer een borrel voor alle nieuwe studenten.. Veel nieuwe studenten niet gesproken, maar ik heb het voornamelijk erg gezellig gehad met de mensen die ik tijdens de lunch al had ontmoet. Verder heb ik heel braaf de eerste taxi mee terug gepakt, omdat ik toch nog wel een beetje moe was van de lange reis..

Via deze weg houd ik jullie graag op de hoogte van mijn activiteiten, dat zal echter niet elke dag zo zijn.. Want ik ben veel te druk met relaxen hier hihi! Want wat vandaag niet lukt, komt morgen wel ;)!

Ik zal aan jullie denken wanneer ik morgen aan het zwembad lig..

Liefs, xxxx

  • 10 Februari 2014 - 09:11

    Johan&Karin :

    Super! Wi lobi yu xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 10 Februari 2014 - 15:02

    Petry:

    Klinkt goed Veer! Inderdaad, eerst maar eens relaxen, bijkomen en ontstressen, maar dat gaat helemaal goedkomen denk :)!
    kus!!
    p.s. ik zal ook aan je denken als ik mijn winterjas weer aantrek om naar buiten te gaan, grrrr ..

  • 11 Februari 2014 - 08:34

    Do:

    Omg het klinkt nu al onwijs gaaf!!
    Geniet lkkr meis!!

  • 11 Februari 2014 - 09:06

    Corine:

    Ha meidje,

    ga inderdaad eerst maar eens goed genieten van alles ! hoe relaxed dat jij daar aan het zwembad zit, je hebt het echt verdient hoor na al dat harde werken van de laatste tijd. Als het goed is kunnen we aan het eind van de week ook facetimen. Nou mi goedoe maak het goed xx

  • 11 Februari 2014 - 13:16

    Linda Van Groesen:

    Wat leuk!! Ik kijk uit naar je volgende verslagen! Veel plezier!! Xxx Linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Juli 2014

Time to say goodbye

20 Juli 2014

Holliday with Sanne in SU

08 Juli 2014

Just chill'

26 Mei 2014

Afscheid van m'n dushi's

30 April 2014

I'm still alive!
Veerle

Actief sinds 10 Feb. 2014
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 7199

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: